Customer Value Marketing

Elke week nieuwe klantenrelaties. Goed nieuws! Maar na één aankoop verlaten zij wel weer net zo hard de achterdeur van mijn webshop.
Aandacht geven aan je bestaande klanten levert jou veel meer op. Weet jij waarom jouw klanten jouw klanten zijn?


De waarde

van customer value

Het ontwikkelen van tevredenheid, loyaliteit en klantwaarde.
Het is de waarde die je invult voor je klanten en de betekenis van de organisatie voor je klanten. Een andere denkwijze is hierin noodzakelijk. In plaats van “van binnen naar buiten” denken, zul je “van buiten naar binnen” moeten gaan denken.

Welke aandacht heeft de klant nodig? Welke behoefte heeft de klant op de langere termijn en waarvan is de klant zich nog niet bewust? Denk mee met je klanten en luister goed naar wat zij te zeggen hebben. Een zoektocht naar wat de klant werkelijk wil, zul je “customer value” opleveren. De waardering zit vaak al in de kleinste dingen.

Het resultaat
van customer value

Het aan blijven trekken van nieuwe klanten die ook snel je bedrijf weer verlaten, kost je enorm veel tijd en inspanning. Iedere keer nieuwe acties en content maken. Het kost je vaak ook continu geld om meer te adverteren dan nodig is.
Bestaande klanten leveren je meer op:

– Meer interactie en betrokkenheid met je klant
– Klanten vertellen zijn/haar ervaring door aan andere
– Meer openheid tussen jou en je klant
– Meerdere aankopen per klant
– Langdurige klant relatie

Ontdek wat jouw onderneming nog meer kan bereiken met een hogere Google positie

Weten wat voor jou mogelijk is?