Storytelling & Branding

Goede klant ervaringen starten met een goed verhaal en jouw krachtige verhaal zorgt ook voor loyale klanten. Verbind je klant met jouw onderneming.


“Vertel niet alleen wat je doet, maar vooral waarom je het doet”


Storytelling

Een verhaal dat zorgt voor community building. Denk aan het aanbrengen van emotie in je verhaal. Je wilt warmte, sympathie en een goed gevoel creëren. Bewegende beelden speelt hier een belangrijke rol in. Meer openheid en inzicht in je verhaal zal zorgen voor meer vertrouwen en betrokkenheid met je klanten. Deze openheid creëer je ook door fysiek kennis te maken met je klanten. Houdt het verhaal levend en inspirerend. Geef je klant de juiste aandacht!

“Facts tell, stories sell”

Branding

Onder andere herkenbaarheid, optimisme en betrouwbaarheid uitstralen. De basis voor het maken van krachtige merkwaarden op langere termijn. Consumenten of je klanten willen graag garantie voor kwaliteit. Het maken van een logo is één, maar je kunt het pas écht branding noemen wanneer jij je identiteit overal laat terugkomen. Denk aan o.a. je huisstijl, visitekaartje, producten en verpakkingen, maar ook de communicatie met de klant of e-mails die je stuurt.

 

Weet jij waarom jouw klanten jouw klanten zijn? Bekijk het hier

Storytelling tips voor Social Media ontvangen?